پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 119056
آخرين وضعيت وصول بدهي‌هاي زنجاني
تاریخ انتشار : 1393/07/07 13:08:23
نمایش : 1078
وزير نفت، فروش نفت ايران و وصول درآمد آن در سال‌جاري را فراتر از پيش بيني هاي بودجه‌اي عنوان کرد و گفت: هم اکنون وضعيت صادرات نفت ايران رو به پيشرفت و قابل قبول است، ضمن اينکه بدهي‌هاي بابک زنجاني نسبت به املاک و دارايي هايش قابل مقايسه نيست و بسيار کمتر است.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، بيژن نامدار زنگنه در حاشيه جلسه صبحانه کاري با فعالان بخش خصوصي در خصوص انعقاد تفاهم نامه ايران با روس‌ها در مورد تبادلات نفتي گفت: ايران تفاهم نامه اي با روس‌ها در زمينه همکاري اقتصادي، فني و تجاري به امضا رسانده که از جمله آن همکاري‌هاي نفتي است.

وزير نفت افزود: در قالب اين تفاهم نامه، مقرر شده ايران و روسيه کار و خدمات خود را به صورت متقابل از يکديگر تامين کنند که هم اکنون اقدامات موثر در اين رابطه در حال انجام است و به زودي آثار آن روشن خواهد شد.

وي در پاسخ به پرسشي مبني بر آخرين وضعيت درآمدهاي نفتي گفت: در مورد درآمدهاي نفتي نمي توان عدد و رقم اعلام کرد و اما آنچه که مسلم است، آنکه پيش بيني بودجه در مورد تحقق درآمدهاي نفتي نه تنها محقق شده بلکه فروش نفت ايران و وصول درآمد آن فراتر از پيش بيني هاي بودجه بوده است.

وي در پاسخ به سئوال ديگر مبني بر وصول بدهي هاي دولت از اموال بابک زنجاني اظهار داشت: وزارت نفت همکاري تنگاتنگي با قوه قضاييه داشته و تصميماتي نيز در زمينه وصول بدهي دولت بر اموال بابک زنجاني اتخاذ شده است اما بايد به اين نکته اشاره کرد که بدهي‌هايي که وي به دولت دارد نسبت به املاک و دارايي هايش قابل مقايسه نيست و بسيار کمتر است.

اين عضو کابينه يازدهم خاطرنشان کرد: هنوز نمي توان رقم دقيقي از درصد وصول مطالبات دولت در اموال بابک زنجاني ارائه داد، چراکه بايد ارزيابي دقيقي صورت گيرد که اين کار در حال انجام است.

زنگنه درخصوص تعيين قيمت خوراک پتروشيمي ها براي ۱۰ سال گفت: به پتروشيمي ها اعلام شد تا در جلسه اي که با وزارت نفت برگزار مي شود، شرکت کرده و اگر به تفاهم برسيم، تعيين قيمت خوراک براي ۱۰ سال اجرايي شود، ضمن اينکه مجلس نيز در لايحه تنظيم مقررات مالي دولت به اين مسئله پرداخته است.

وي افزود: چنانچه دوستان پتروشيمي آمادگي اين همکاري را با وزارت نفت داشته باشند، از نظر دولت مشکلي وجود ندارد و تا قبل از پايان مهرماه هم مي تواند در اين مورد به نتيجه رسيد.

وزير نفت در پاسخ به سئوال ديگر مبني بر بازارهاي صادراتي جديد نفت ايران تصريح کرد: به دليل تحريم‌ها نمي توانيم اسامي بازارهاي هاي جديد صادراتي نفت و ميزان نفت صادراتي را اعلام کنيم اما در يک جمله مي توان گفت وضعيت صادرات نفت ايران هم اکنون رو به پيشرفت و قابل قبول است.

وي در خصوص اجراي خط لوله صلح خاطرنشان کرد: وزارت نفت پيگير اجرايي شدن خط لوله صلح است اما پاکستاني ها حرف‌هاي جديدي نزدند و بلاخره کار اندکي تاخير دارد.

وزير نفت ادامه داد: بايد با مذاکره بتوان سرانجام اين خط لوله را مشخص کرد و البته پاکستاني ها روش‌هايي پيشنهاد داده اند که بايد در مورد آنها مذاکره کنيم.

زنگنه درخصوص محکوم شدن پرونده گازي ايران با ترکيه گفت: داوري در مورد اين پرونده صورت گرفته که در مرحله اول به شور رفته است، ضمن اينکه ترک‌ها تقاضاي کاهش قيمت گاز صادراتي ايران را داشته و مدعي بودند که ايران به تعهد خود عمل نکرده است، ضمن اينکه درخواست تغيير فرمول قيمت را نيز داشته اند اما ايران وکيل گرفته و شرايطي را ارائه داده است که اثبات مي کند ايران تخلفي نداشته است.

زنگنه خاطرنشان کرد: در مورد تمام قراردادهاي گازي چنين بحث‌هايي وجود داشته باشد و نبايد آن را به شکل يک تخاصم ديد.

وزير نفت در خصوص درجه بندي جايگاه هاي عرضه سوخت اظهارداشت: اگر جايگاهي خوب کار نکند، آن را تعطيل مي کنيم اما بايد به اين نکته توجه داشته که کمبود جايگاه عرضه سوخت داريم و البته شرايط قيمتي روي آنها نيز چندان به صرفه نيست و بايد اصلاح شود تا رقابت به وجود آيد.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html